För oss ljushuven!

Blir du okcså så där lääskigt vit på vintern?
Jag blir alltså, sjuuukligt vit! Sedan så har jag också väldigt platinablont hår så det blir ju världens svenne look!

Men nu till mitt lilla tips. Varför slösa 500 kr på ID bare minerals när man lika väl kan få samma reslutat för 145 kr?
Och nej, detta är ingen mirakel foundation eftesom alla mobbar oss vita, nej detta är världens smartaste budget lösning som jag har kommit på helt själv!

Grunda med:


Mary Kay Enriched Moisturizer. Okey, detta är inget budget men den är så sjukt bra!
Den är framtagen speciellt för torr hy och täpper inte till några porer och är helt allergitestad.
Den är väldigt dryg och skall användas både på morgonen och på kvällen. Detta är hemligheten till en mer välmående hy.
Jag har alltid vart en torrboll innan jag började använda den här!
PRIS: ca 300 kr

Sen lägger du på:


Max Factor concealer Erace I färgen 07 Ivory.
Nu får du tänka Foundation och inte Concealer! Lägg inte bara på de mörka ringarna och blemmor.
utan tona ner på kinderna och upp i pannan.
Även hakan skall täckas.
Enkals att applisera är med ett par rena fingrar och en syntet pensel.
Granska även i dagsljus så att du ser att du har ett bra resultat.
PRIS: Ca. 80 - 95 kr. Beroende på affär och område du bor i.

För Finish:


H&M Puder i färgen 11 Ivory Mist.
Dett puder är torrt som skam! Därför att när du lägger på concealern så blir du lika blank som om du har smort in ansiktet i olja! Detta är även ett tips för dig som har en väldigt oren hy som blir blank!
För let's face it (hihi!) Vem vill se ut som ett smörpaket.
H&M Är inte så kassa som vissa tror.
Detta puder är iprincip transparent och sitter hela dagen! Du kan dygna och pudret sitter kvar!
I stället för att slösa hundratals kronor på en prudukt som kanske hjälper,
Kör på H&M!
PRIS: 49.90 kr.

Detta är hemligheten till en perfekt bas för alla er ljushuven där ute! Nästa gång jag får tummen ur så kommer jag att tipsa om hur du kan sminka dig så att du lyser upp :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0